Pomoc s riešením problémov
- Domov
- Zber údajov
- Pomoc s riešením problémov
Pomoc s riešením problémov
Kontaktné údaje pre technickú a metodickú podporu
Technická podpora
Kontakty pre technickú podporu pri práci v Elektronickom zbere údajov (eZber) nájdete na stránke Kontakty.
Metodická podpora
Kontakt na metodickú podporu pri vypĺňaní štatistického formulára nájdete po prihlásení do eZberu v príslušnom module vo Vašom formulári.
Zabudnuté heslo
V prípade, že ste zabudli heslo alebo zadané heslo nefunguje, nové heslo si vygenerujete kliknutím na link Zabudol som heslo. Systém automaticky odošle na e-mailovú adresu, ktorá je priradená k Vášmu identifikátoru používateľa, prvú notifikačnú správu s prijatou požiadavkou na resetovanie hesla.
Notifikačný e-mail Zmena Hesla obsahuje identifikátor používateľa, meno, e-mailovú adresu a odkaz na resetovanie hesla. Aby Vám systém automaticky v ďalšej notifikačnej e-mailovej správe poslal zmenené heslo, je potrebné na tento odkaz kliknúť. Po úspešnom kliknutí na odkaz sa Vám na stránke zobrazí informácia, že Vaše heslo bolo zmenené a zaslané na Váš e-mail.
Následne dostanete na e-mail druhú notifikačnú správu Nové heslo, ktorá bude obsahovať identifikátor používateľa a nové Heslo.
Neaktívny odkaz na resetovanie hesla
V prípade, že odkaz na resetovanie hesla nemáte aktívny, je to preto, že máte nastavenú funkciu obyčajný text vo vašej e-mailovej schránke a nie html. V takomto prípade je potrebné kontaktovať príslušné pracovisko Štatistického úradu Slovenskej republiky.
Exspirácia hesla
V prípade, že sa prihlasujete prvýkrát po dátume 01. 12. 2020 do eZberu, budete automaticky systémom vyzvaný na zadanie a potvrdenie nového hesla. Zobrazí sa Vám okno Vaše heslo exspirovalo, prosím, zmeňte si ho. Platnosť nového hesla sú tri roky.
E-mail, ktorý uvediete v okne Vaše heslo exspirovalo, prosím, zmeňte si ho:
- premietne sa v časti Úprava profilu používateľa,
- systém na neho odosiela potvrdzujúcu správu potrebnú pri resetovaní zabudnutého hesla,
- systém na tento e-mail posiela automatické notifikačné správy.
V kolónke okna bude e-mail automaticky predvyplnený v prípade, ak už máte v našom systéme vyplnenú e-mailovú adresu. Potom nie je podmienkou, aby osoba, ktorá zadáva nové heslo aj nutne zmenila e-mailovú adresu na svoju vlastnú, ak sa nezhoduje s e-mailom ponúknutým systémom.
Zadáte nové heslo, ktoré musí spĺňať všetky kritéria uvedené v okne. Opakujte zadanie nového hesla v kolónke Potvrdiť heslo a kliknete na Zmeniť heslo. Ak použijete funkciu Navrhni heslo, systém Vám vygeneruje automatické heslo. Ak chcete zobraziť konkrétne heslo, kliknite na ikonu oka umiestnenú vpravo v kolónkach Nové heslo a Potvrdiť heslo.
Osobitne venujte pozornosť zápisu špeciálnych znakov. Odporúčame Vám overiť si vopred, či sa po stlačení klávesu zobrazí Vami požadovaný znak (cez funkciu oko). Predídete tak chybným zápisom znakov v hesle pri ďalšom prihlasovaní.
Najčastejšie problémy s prihlásením
Preklep na klávesnici pri zápise hesla
Ide najčastejšie o chybu pri zápise povinného špeciálneho znaku pri opätovnom prihlásení. V takomto prípade použite funkciu oko na zobrazenie skrytého hesla v prihlasovacom poli, kde sa prihlasujete do systému alebo si heslo prekopírujte v PC, napríklad na poznámkový blok, kde znaky v hesle vidíte.
Niektorý zamestnanec zmení heslo a neinformuje o tom kolegov
V prípade, že vo Vašej spoločnosti pracuje v Elektronickom zbere údajov viacero zamestnancov na predídenie uvedeného problému Vám náš systém ponúka nástroj Správa používateľov, kde môžete v rámci vlastného profilu vytvoriť a spravovať ďalších používateľov, t. j. ľubovoľné kontá s vlastným identifikátorom používateľa, heslom a e-mailovou adresou s možnosťou priradenia potrebných práv pre dané konto.
Automatické zapamätanie hesla
Vymazanie vyrovnávacej pamäte v prehliadači pred ďalším prihlásením môže tiež zohrávať svoju rolu pri zlyhaní pri opätovnom prihlasovaní a tiež, ak používate funkciu automatické zapamätanie hesla vo Vašom prehliadači počítača a zapamätanie nového hesla neprebehne.
Chýbajúca e-mailová adresa
E-mailová adresa sa premietne v časti Úprava profilu používateľa. Systém na tento e-mail posiela potvrdzujúcu správu potrebnú pri resetovaní zabudnutého hesla ako aj automatické notifikácie, ktoré Vás informujú počas celého procesu štatistického zisťovania, do ktorého ste boli zaradený.
E-mailový kontakt nemáte, nepoznáte alebo nie je dostupný
V prípade, že v našom systéme nemáte uvedený e-mailový kontakt, alebo neviete, aký e-mailový kontakt máte k účtu zaevidovaný, prípadne je nedostupný, kontaktujte Pracovisko Štatistického úradu Slovenskej republiky, ktoré spracováva Váš eForm.
Kontaktované Pracovisko Štatistického úradu Slovenskej republiky Vám zašle žiadosť, v ktorej uvediete e-mailovú adresu za spravodajskú jednotku definovanú podľa IČO. Pracovník Štatistického úradu Slovenskej republiky k danému IČO doplní a uloží do štatistického informačného systému Vami uvedený e-mail. Ďalej postupujete cez ponuku Zabudnuté heslo zadaním e-mailovej adresy. Na tento e-mail Vám bude doručený odkaz na resetovanie hesla. Kliknutím naň potvrdíte vygenerovanie nového hesla. Nové heslo Vám bude doručené na Vami zadaný e-mail. Je to Vaše prístupové heslo do Elektronického zberu údajov.
Podporované prehliadače a vymazanie vyrovnávacej pamäte
Pri internetových aplikáciách ako je aj Elektronický zber údajov, je veľmi dôležité, aby si používateľ pravidelne čistil vyrovnávaciu pamäť svojho prehliadača (v prípade, ak túto funkciu nemá nastavenú na automatické čistenie) z dôvodu, že pamäť prehliadača môže ovplyvňovať funkčnosť aplikácie. Napríklad v eZbere to má vplyv na eForm, kde sa môže nekorektne prejaviť napríklad načítanie štatistického formulára, funkčnosť ponuky číselníkov, poprípade sa na formulári ponúkajú neplatné položky číselníka (prehliadač si to pamätá z minulosti).
Na vymazanie vyrovnávacej pamäte prehliadača môžete použiť klávesové skratky Ctrl + Shift + Delete, ktoré vám sprístupnia okno na vymazanie dát prehliadania.
Zamknutý eForm
Oznam eForm je zamknutý používateľom sa zobrazí v prípade, ak práca s formulárom nebola korektne ukončená alebo je elektronický formulár otvorený na inom mieste.
Formulár zisťovania alebo nový výkaz sa nezobrazuje na ďalšie obdobie
Po prihlásení do aplikácie formulár zisťovania alebo nový výkaz na ďalšie obdobie nevidíte.
Výkaz sa nedá odoslať alebo uložiť ako rozpracovaný
Výkaz nie je možné odoslať alebo uložiť ako rozpracovaný v prípade Blokačnej chyby. Upozornenie na túto chybu nájdete na záložke Chybové oznamy.